3 Ekim 2008 Cuma

Son İki Sezonun UEFA Kupası Torbaları...

Merhabalar.

2008/09 Sezonu UEFA Kupası grup kuraları için torbalar belli oldu.

Bu sezonki UEFA Kupası'nın geçen yıllardakilerden daha güçlü olduğu her yerde konuşuluyor.
Ben de katılan takımların kulüp katsayıları üzerinden bir karşılaştırma yapmaya karar verdim.
Bu sezonun ve geçen sezonun katılımcılarının kulüp katsayılarını bir karşı karşıya getirelim istiyorum.

İşte...Solda bu sezon, sağda ise geçen sezonki UEFA Kupaları...


Her renk değişimi bir alt torbaya geçişi ifade ediyor.

Kulüp katsayısı biliyorsunuz kulüplerin son 5 yıldaki performansları üzerinden hesaplanan bir değer.
Bunu bir objektif değerlendirme kriteri olarak kabul etmemiz lazım tabi şu karşılaştırmayı yapabilmek için.

Benim bu tabloda ilk gözüme çarpan, üçüncü torbalar bitene kadar iki yılın birbirinden tamamen kopmuş olduğu ve bu yılın 3. torbasının geçen yılın 2. torbası, bu yılın 4. torbasının da neredeyse geçen yılın 3. torbası seviyesinde görüldüğü.
Son torbalarda bile belli bir fark görülüyor. Bu yılın son torbasında kulüp katsayısı 10.000'ın üzerinde 6 takım varken, geçen yılın son torbasında bu özelliğe sahip 2 takım var.

Bilemiyorum bu karşılaştırma bize ne kadar fikir verir...

Hiç yorum yok: